SMALLVILLE: Shield

Holy crap, for en fantastisk, mystisk, super, forvirrende episode! Jeg vet ikke helt hva jeg syntes om slutten og Clarks "Patriotiske Posering", men jeg kommer tilbake det senere. Dette var en av de beste episodene på lenge!

  

Episoden handler kort sagt om Lois' møte med Carter Hall i Egypt, Clark som møter, krangler med og beskytter sin nye partner Catherine, Oliver som leter etter den forsvunne Chloe, og en mystisk hit-man som er ute etter Clark. 

Først og fremst, favorittdelen min i denne episoden var Lois sin babling om hvordan det må være å være Clark:

Lois: I have to admit, this assignment; a little out of my strike zone. I mean, I was raised by a very grounded four-star general who believed in what you can see, touch... blow up.... 

Carter: Things that can be explained. 

Lois: Its just... you can live your whole life without proof of something, like a... god or whatever, and then one day you look up and realize, the guy sitting across from you is... Ra

Carter: ...you think the guy sitting across from you is an ancient sun god? 

Lois: No! Of course not. ...but what if he were? One minute you know you know what you know, and then the next you realize you don't really know anything, but you wanna know everything! What is the world like for him? Does he feel pain? How does he heal? When does he sleep? Does he even sleep? 

Carter: This is gonna require something stronger than tea... (finner en flaske med noe sterke saker mens Lois durer videre) 

Lois: How can he stand driving in a car when they move so much slower than he does? ...that would drive me crazy

Carter: Maybe you should just ask Clark. Now... (sjenker i glassene, og holder det ene til henne) Why don't you sit down... before you drive me crazy.

Dette er hele essensen i hvorfor jeg ser på Smallville! Skulle ønske vi fikk sånn innsyn i hvordan de andre karakterene ser på Clark litt oftere.

   

Cat Grant hade stort potensiale til å bli fantastisk irriterende, men jeg likte henne. Utrolig nusselig. Og jeg likte måten forholdet mellom henne og Clark utviklet seg igjennom episoden. Dessuten synes jeg det var flott at hun nevner "No relation to the woman on TV. I get that a lot." når hun presenterer seg, siden serien så vidt introduserte en karakter som også het Catherine (Grant) i forrige sesong. Tror nok det var en tabbe fra produsentene, men jeg likte det at de forklarte det på denne måten!

 

"After the lab techs pulled apart the bullet and re-assembled it, they found this. Guess our assassin never was after Hello Kitty."

Plottet med snikskytteren Deadshot likte jeg også. Jeg tok det for gitt at det var Cat han var etter når de viste bokstavene på kula, og så det ikke komme at bokstavene også matchet bokstavene i navnet til Clark! Jeg var veldig mystifisert over hvorfor han var ute etter å skyte Clark med en vanlig kule før vi fikk vite helt til slutt at det var en slags sporing. Oo... Green Arrow og Hawkman blir merket på samme måte.

 

The question is... hvor i alle dager har han fått tak i denne?

Og - Hoi. Clark får endelig en ny superdrakt! Dette er det beste screenshotet jeg får til, for han ser stort sett fryktelig dum ut i denne siste scenen i episoden. Jeg er glad for at han endelig dropper de mørke fargene. Supermann-farger! Menne... Snakker om dramatisk helte-posering. Jeg forventa nesten at han skulle fly avgårde her, siden han holder billetten til Egypt i hånda. Men så klart ikke. 

Uansett var dette en fantastisk bra episode, og jeg skal ikke dømme den for mye for Patriotisk Posering. Lois sin dialog var herlig. Introduksjonen av Suicide Squad var mystisk og spennende. Kulene til Deadshot var kule (fnis). Cat Grant var ikke så teit som jeg trodde hun skulle bli. Episoden var absolutt på nivå med episode 2 fra forrige sesong, Metallo!

Comments