SMALLVILLE: Patriot

You asked me a question. I guess you'll get your answer. I am man and steel.

"Every year, this league grows while the nation turns a blind eye."

AC er tilbake, og han har giftet seg siden sist. Oliver bestemmer seg for å registrere seg i "The Vigilante Registration Act" for å finne ut hva som egentlig ligger bak. Lois er misfornøyd med at Clark ikke forteller henne hva han holder på med. Clark, AC og Mera finner ut at oljeplatformene som har blitt bygget rundt omkring i verden er hemmelige fengsler for folk med superkrefter. Oliver og AC blir tatt til fange, og resten av gjengen må redde dem.

Cool guys don't look at explosions...

Jeg likte denne episoden godt, bortsett fra to ting.

Fanservice-Mera. Hun var en ok karakter, og jeg synes stort sett at det var greit at hun var der, men: Pupper! Pupper overalt. Hvem går rundt sånn? Hvorfor må absolutt alle kvinnelige superhelter dra glidelåsen på drakta si så langt ned? Det var ikke snakk om utringning en gang, hele bh-en syntes jo. Jeg klarte liksom ikke ta henne seriøst. Og hva var vitsen med at hun brått kledde av seg foran Lois på et punkt i episoden? Dessuten snakket hun veldig stivt og formelt, noe som fort ble slitsomt å høre på.

Lois og drama. Samtalen med Oliver irriterte meg voldsomt. Hvorfor må TV-serier lage så mye unødvendig og dårlig skrevet drama? Lois anklager Clark for å vurdere å skrive under på VRA uten å fortelle henne noe om det. Sånn som jeg oppfatta det, så var jo dette første gang Clark hadde tenkt tanken, ikke noe som han hadde tenkt på lenge. Og det synes jeg Oliver burde ha skjønt også, og forklart det for Lois! Hjelpes. Dette skjer stadig i serier. Forklar det som det er! For eksempel som da Lucy kyssa Clark for to episoder siden. Forklarte han det som det var til Lois? Neeida. 

Dessuten synes jeg det blir litt for mye kjærlighetsprat. Jeg er en stor Clois-fan, men jeg er mer fan av Superman-mytologien. A little less conversation, a little more action please.

Plot, what plot?

Ellers likte jeg episoden veldig godt. Det var moro å se Tess og Lois diskutere Clark uten å vite at den andre parten har del i "superhemmeligheten". AC og Mera var kule sammen, boobs aside. Jeg likte også veldig godt "previously on"-sekvensen! Det siste klippet der var faktisk det klippet jeg spolte tilbake flest ganger for å se igjen. Stilig måte å slutte på. Boom! Clarks hånd lukker seg foran kameraet!

Clarks konfrontasjon med Slade var tøff. "...So it is you." Litt forvirra over hvordan Clark takla eksplosjonen så fint men. Ingen skrammer? Etter at han var innestengt bak kryptonittgittere på en eksploderende oljeplatform? Hm, jaja. Strålningen var kanskje ikke så sterk siden han holdt seg stående.

Men hvordan vet disse folkene om kryptonitt og effekten det har på "The Blur" i det hele tatt? Slade kommenterer "your wekness was the hardest to learn", men allikevel. Synes de heller kunne ha løst samtalen mellom de to uten kryptonitt som en plot device.

Og wee - Hamilton er tilbake! Jeg er stoor Hamilton-fan. Veldig sansen for skuespilleren. Litt tørr, men jeg liker!

Comments