SMALLVILLE: Ambush

Lois sin far, Sam Lane, og søsteren Lucy kommer på besøk til Kentgården for Thanksgiving. Generalen er beinhard mot Clark, og presser ham for å finne ut om han skjuler noe. I mellomtiden er "The Suicide Squad" i gang med å spore våre helter, og har en plan klar for å hindre at loven for å registrere superhelter blir godkjent.

The Justice League med Supermann i spissen. I alle fall begynner det å likne på noe!

Jeg er visst litt fascinert av Michael Ironside som spiller Sam Lane. Jeg kjenner ham først og fremst som stemmen til Darkseid i en del animerte serier, og det var rent skummelt når jeg hørte ham snakke i denne episoden. Han har så stilig, autoritær, dyp stemme!

Ellers så syntes jeg episoden forklarte det litt dårlig hvordan Clark hadde blitt "tatovert" med det merket. De brukte blå kryptonitt i kula? Ville ikke Clark bli skutt da? Plothole, folkens. Og vet virkelig Suicide Squad at kryptonitt er skadelig for Clark? Hm.

Jeg liker litt referanser til at Oliver og Tess hadde et slags forhold før. Jeg likte aldri Chloe og Oliver sammen noe særlig. Glad for litt forandring. Det er alltid velkomment når serien kommer med referanser til fortiden i det hele tatt, det skjer alt for sjelden. Jeg tror jaggu gutta i SHoE hadde rett i at det kommer til å bli litt småromanse mellom Tess og Oliver fram til Chloe kommer tilbake.

Men hvorfor i alle dager kyssa Lucy Clark? Jeg syntes det kom totalt ut av det blå, og ga null mening. Det var greit nok at episoden handlet om forholdet i Lane-familien, og at Lucy er "det slemme barnet", men det kysset ga liksom ingen mening. Det virka jo som at Lucy bare var ute etter å beskytte de andre, selv om det innebar å lyve litt. Men å plutselig bare hive seg over søsterens kjæreste sånn? Da jeg så traileren tenkte jeg at hun gjorde det på farens ordre eller noe sånt, men tydeligvis ikke.

Jeg likte også at Clark brukte den nye jakka si ute i felten for første gang. Ikke så gira på sveisen, men det er ikke så farlig.

Ellers var episoden helt ålreit, ganske humoristisk, men den manglet det store spenningselementet. Du bare visste at Clark kom til å klare å være kjappere enn den raketten. Men tenk at the Talon er sprengt i filler nå! Den har jo vært der helt siden starten. Jeg lurer veldig på hva det var Clark ville spørre generalen om men. Jeg trooor jeg har en anelse. Kommer virkelig Lois og Clark til å gifte seg før serien er over??

Comments