De første to episodene av Young Justice

– Activate the cloning process.
– Pass! The Batcave's crowded enough.

Jeg likte disse to første episodene veldig godt. Serien fortsetter visstnok 7. januar, så jeg får smøre meg med tålmodighet. Det kan muligens hende at jeg bare likte denne episoden så godt fordi den handlet så mye om Superboy, men jeg får bare fortsette og se.

Jeg skulle ønske Superman ikke var så kald mot Superboy på slutten, men jeg håper det hjelper utover i serien. 

Robin var kul, selv om hacke-kunnskapene hans begynte å nærme seg Deus Ex Machina-nivå. Jeg likte at han og Kid Flash var de beste planleggerne av gjengen. Spesielt når Kid Flash løp i mellom beina på monsteret, og de litt sterkere i gjengen overfalt det mens det ikke så! Kid Flash burde ha klart å unngå flere slag men. 

Aqualad (for et navn) var en av favorittene mine. Jeg likte måten han oppførte seg på, kostymet, designet og kreftene. Han var den mest fornuftige, og den som fikk overtalt Superboy til å komme over på deres side. Superboy var også bra utført, selv om jeg savnet at de forklarte mer av bakgrunnshistorien hans. Kanskje det er en plotdetalj de sparer til senere? Replikkene hans føltes naturlige, og det var creepy på en kul måte da de andre først fant ham. 

Ellers hang jeg meg opp i typiske feil. Som at alle bare står der og ser dumt på når forskeren forvandler seg til et monster. Tror kanskje det ville være mest taktisk å angripe før han er fullt forvandlet, eller?

Uansett, gleder meg til neste episode.

Comments