SMALLVILLE: Icarus

General Slade Wilson er tilbake, og avhører personer som kan ha noe med superheltene å gjøre. Clark frir til Lois, og får ja! Carter Hall og Stargirl er tilbake for forlovelsesfesten, men ender opp med å hjelpe til med å finne ut hva generalen pønsker på.


Var det noe negativt å henge seg opp i med denne episoden tro? Kommer ikke på noe i farta, så da går vi heller over til å skrive kjapt om de tingene jeg likte med denne episoden.

Endelig så vingene til Hawkman bedre ut. Og han snakka ikke med den irriterende stemmen han brukte i Absolute Justice. Jeg satte mye mer pris på ham i denne episoden. Trist at han døde på slutten av episoden, men nå kan han jo bli gjenfødt og så får han være sammen med Shayera.

Frieriet til Clark var nydelig, og han hadde valgt absolutt det beste stedet å gjøre det, ved telefonkiosken. Det er et veldig spesielt sted for dem begge. Jeg er så glad for at hun sa ja nesten med en gang! Det er nok unødvendig kjærlighetsdrama i tv-serier, jeg er så glad for at de ikke dro det ut ved at hun ikke sa ja før i slutten av episoden. Forlovelsesfesten var også fin!


Jeg likte også øyeblikket hvor Clark står og ser sjokkert på Carter som ligger på bakken, og Carter sier "I've got something for you", løfter vekk vingene, og avslører at Lois ligger under dem!

Scenene mellom Oliver og Carter var også gull, spesielt Carter som avslører at han har null peiling på datamaskiner.
– "I miss my typewriter."
– "You miss the telegraph!"

Dessuten flirte jeg godt av at sklia i redaktørkontoret på the Daily Planet ble vist igjen. Hadde aldri tenkt noe særlig over den om ikke gutta i SHoE hadde spøkt så mye med den.

Nå er det store mysteriet: Hva i alle dager skjedde på slutten der? Alle er i begravelsen til Carter i Egypt, og mens de står der stiger en liten hvit pyramide opp av sanden. Den lyser opp, og når lyset forsvinner ligger alle der bevisstløse! Boom! Rulletekst!


Mystisk. Og nå er det ikke mer Smallville før januar 2011. Jeg må finne noe annet å ha dilla på så lenge.

Comments