SMALLVILLE: Charade

Vel, jeg var mye mer fornøyd med denne episoden. Selv om jeg store deler av episoden satt og tenkte "Hjelp, dette har blitt til en ny Lois & Clark"! Politikeren Ray Sacks minnet meg veldig om Lex Luthor fra den serien, og opplegget med at Lois og Clark må slåss for å beholde jobben, med litt romanse-angst strødd på toppen, gjorde det hele veldig L&C-aktig.

Det virket litt som om det ble slutt mellom Lois og Clark til slutt... Jeg vet ikke helt hva jeg synes om det. De var tilbake til å være fryktelig søte denne gangen. Men denne to-persons trekanten sliter veldig på dem, og jeg er veldig klar for at Clark skal fortelle Lois om seg selv snart!

Det er lenge siden jeg har grått av Smallville, men under telefonsamtalen hvor Clark (som the Blur) sier at han ikke vil ringe henne mer så kom det noen tårer. "But this is the most important part of my life!" "There must be... some other part that means more to you?" Åå, måten han sier den siste replikken på starta en liten tårestrøm. Jeg har kanskje mine problemer med Smallville for tiden, men denne episoden var fantastisk bra skrevet. Og det var et lite øyeblikk mot slutten hvor jeg merka hjertet hoppa over et lite slag fordi jeg trodde han hadde tenkt å fortelle henne sannheten... men akk nei. Siden de nå mest sannsynlig ikke er sammen lenger håper jeg at de kan bli sammen igjen over at Clark forteller henne alt.

Jeg synes virkelig han burde fortelle henne det, selv om det kanskje kan være farlig. Hun fortjener det etter å ha vært så lojal hele tiden! Lois har vært så fantastisk, ikke forlanget noe, og snudde seg ikke en gang da han stod rett bak henne.

Men ai - Max Lord var med! Og denne mystiske "Red Queen"-personen viste seg så vidt. Jeg mistenker at det er Martha... Og Lois og Clark er arbeidsløse nå! Håper Perry (som snart dukker opp igjen) kan ha noe med å gjøre at de får jobben tilbake.

Comments