Death Note #10!

Spenningen tar knekken på meg, må jeg vente en hel måned på neste bok? Death Note er den eneste serien jeg følger med på hvor jeg har klart å unngå det meste av spoilere, så tør ikke google for å sjekke. All respekt til manusforfatteren av denne serien, jeg sitter på nåler fra start til slutt. Jeg får rent vondt når hver bok slutter. Trist når serien er over, da får jeg ikke dette herlige spenningsgufset hver måned.

Spoilere, så klart:

Jeg fikk frysninger når Light snakka med arvtakeren sin på telefonen. Glimtet i øyet til Light var skummelt å se på, og likte måten han klarte å kommunisere med seg selv om han ble avlytta, i beste Light-stil. Jeg er helt fascinert over hvor gjennomtenkt alt er, hvordan alt ledet opp til at de havnet på det hotellrommet, enda ikke alt var planlagt, og hvordan Mikami skjønte at Kira ble overvåket og ikke kunne svare.

Jeg står fortsatt ved at Gode Geass er bedre, men han som skrev Death note må være supersmart. Det krever litt mer enn bare fantasi for å finne på noe sånt. Tegningene er også på topp, de er så naturlig pene å se på, og karakterer ser faktisk forskjellige ut, det er mulig å skille dem fra hverandre på annet enn klærne og håret.

Fikk helt frysninger jeg. Når serien er ferdig må jeg lese de første bøkene om igjen. Spenningen er fortsatt den samme, bare... savner L!

Comments